Cermin Tandas

Gambar hiasan

Ini cerita baru , didalam awal tahun ini yang jika diceritakan juga masih relevan . Semasa tiada satu pun awan nano terbentuk , langit cerah secerahnya sehingga peluh membasahi diri . Aku terus menunggunya dalam kehangatan terikan mentari tegak diatas kepala. Sudah lama rasanya tidak bertemu dengannya , bagaimanakah keadaan sahabat jauhku itu ? adakah dia sudah gemuk atau berkahwin ? .
  Kehangatan dan peluh yang terbentuk membuatkan diri rasa tidak selesa lalu , aku bergegas mencari tandas ,mengelap terbitan terbitan peluh yang ada .Lalu didalam pantulan suram cermin tandas aku mengenali susuk tubuhnya walaupun sedikit berisi . Sudah tentu dikatakan semasa itu aku sudah kurus .
 Nama sahabat lamaku itu adalah "T" (bukan nama sebenar ) dikatakan sudah graduates di universiti terkemuka negara tumpahnya darahku .   
 Apa yang dia ceritakan kepadaku amat memaranjatkan aku ." Mustahillah ! "  ya sedikit terkejut apabila dia memberitahu aku . Dia adalah PELACUR * .
Sedang masih lagi melihat cermin kelam tandas awam membersihkan keringat . Sebelum itu ,nama kawanku itu T , Truth barangkali ..
*PELACUR 1.tindakan merendahkan martabat sendiri .menjual murah

Comments

Popular Posts