BANDAR ATAU DESA.


BANDAR ATAU DESA? ,Rumah kayu atau flat ?, Monorail atau motosikal ? , Kolam renang atau sungai ? .
Jika ditanya kepada saya sudah tentu untuk memilih kehidupan didesa yang masih dalam lingkungan 100 km dari bandar utama .( disebabkan ada sesetengah perkara yang disukai berada dibandaraya ) .
latarkaki dubai waktu malam
Serius untuk dikatakan yang aku tidak mampu hidup didalam keadaan seluruh kawasan dilimpahi dengan benderangan lampu tidak berpenghujung . Merasakan lemas didalam cahaya .
Bandaraya Bangkok ,Thailand .



Jika terdapat sebuah pemisahan (softener ) didalam kemegahan limpahan cahaya bandaraya ,mungkin laut mahupun taman bandaran mampu untuk mengurangkan ketegangan tersebut .Ya ,secara fitrahnya manusia tidak boleh lari daripada elemen semulajadi .
Hongkong dan  laut .


New york ,central park .   




berviola di sawah padi diambil di www.icreateangel.com
Tapi apa apapun sudah tentulah saya memilih untuk tinggal di desa tercinta .Sekinchan with close promixy of city (around 70 - 100 km promixy depends on traffic ).

post seterusnya akan membicaran ada apa yang kucari dibandar tidak terdapat dikampung..

Comments

  1. biasa ar..kite untung sebab dilahirkan di kampung.. kite dapat merasa semua.. tp semua saling memerlukan pada zaman sekarang.. kalu duk bandar xtenang jer hidup ngan sesak, bising dan macam2.. kalu duk kg pon banyak susah nak cari keperluan..so saling mermerlukan..

    ReplyDelete
  2. yup ,ada sesetengah perkara tiada di desa .mmg saling memerlukan . dimana diwaktu cuti , penduduk bandar mencari kampung dan penduduk kampung mencari bandar .ha ha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts