SOS CILI AMINAH HASSAN SUDAH TIADA......................


X tau camne nak kate .dari dahulu lagi keluarga aku /kampung aku pasti menggunakan sos cili Aminah Hassan tanpa menoleh langsung kejenama lain . Makan ,jika tanpa aminah hassan seperti lauk x bergaram ,air tidak bergula .Jadi ,seperti kebiasaannya ,meja sisi dapur /meja makan kadang kadang pasti ada diletakkan sebotol besar 1 kg untuk memenuhi keperluan seharian keluarga sepertimana orang cina yang makan pasti dengan kicap .
Jadi ,semasa aku balik baru baru nih .Yang ada dimeja makan bukan sebotol besar aminah hassan ,melainkan sos cili LIFE (KEHIDUPAN ) ,yang selalu diberi semasa membeli KFC .Apa berlaku ,?? x nah ada sos cili life dalam rumah nie ,mana aminah hassan .Dan kenapa beli life botol kecik .???

Bapakku memberitahu ,kedai tu sudah tak menjual aminah hassan lagi . "serius" x mungkinlah .Aminah Hassan adalah sebuah syarikat yang stabil dan dikenali diseantero peringkat global dengan pelbagai penjenamaan baru .Apa yang suah berlaku sebenarnya ??? ( saya belumpun lagi membuat kunjungan ke pasarraya terdekat untuk mengesahkan berita ini ) .Mungkin dato Ismail  Sabri boleh menyatakan sesuatu ?? mungkin ?? ..

Dato Ismail Sabri menyatakan bahawa ,Ayam tidak boleh dinaikkan sesuka hati ..

Comments

  1. ye la kast..family aku pun dlu gune sos aminah hassan...skng aminah hassan dah takde so gune sos life je

    ReplyDelete
  2. seiyes ,di carrefour pun dah x nampak.

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum
    saja nak berkongsi rasa juga
    keluarga kami juga penggemar sos aminah hassan
    terkilan juga dengan kepupusan sos ini secara tiba-tiba

    ReplyDelete
  4. Kenapa produk bumiputera Muslim sering terjadi seperti ni... seingat-ingat saya jenama Zaitun dulu pun jadi macam ni jugak... isk isk isk

    ReplyDelete
  5. ye sy pn peminat sos tu..sedih juga....ape sebenarnya yg berlaku? Bleh.. sesiapa kt cni xplain..?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts